7 Haziran 2016 Salı

Anne Olmak İçin Doğurmak Gerekmez !!!

Bu dünya da o kadar çok anne veya anne adayı var ki...
 Sizce bunların hepsi annelik görevini tam anlamıyla yapabiliyor mu ? Bir çocuğun anne deyişi kadar saf bir kelime var  mı ? Elbet de herkesin annesi ve babası vardır. Peki bu anne dediğimiz insan size karşı annelik görevini yapmış mıdır? Anne olmak şefkat,fedakarlık,sorumluluk demektir. Bebeği yeni doğan bir anneyi düşünsenize bebeği ne zaman ağlayacak diye hep nöbette,uykusuz geceler onu bekliyor,bebeğinin bir sesi onun koşmasına heyecanlanmasına  sebep oluyor.Peki her anne böyle mi yapar ? Hayır!! 

Bazı anneler olur ki anne diyemezsiniz diğerleri anne ise bu kim dersiniz çocuğunu canından can kopmuş yavrusunu sokağa atar veya satar çocuğunu... Yazık onlara çok yazık çocuklarına çocuğum diyecekleri yüzü olmaz. O çocuğu ne olacak diye düşünmez. O çocuğun bir yeri incildiğinde anne anne diye ağlar fakat annesi nerededir kimdir bilemez küçük çocuk savunmasızdır bir kanadı kırıktır. 


Sonra Allah onun karşısına bir melek çıkarır o da annedir ama öz annesi değildir. Onun koruyucu meleği güneşi gülüşü olur o anne. Kendi çocuğu gibi sahiplenir zaman geçer küçük çocuk annesi gibi sahiplenir. Her üvey anne de kötü olacak anlamına gelmez annelerin yürekleri yufka kadar yumuşaktır. Her çocuğun korucu meleği annesidir....

İşte benim başlığım buradan gelir anne olmak için doğurmak gerekmez. 

10 yorum:

  1. öz veya üvey hiç belli olmuyo değil mi kimin iyi insan olacağı. aramıza hoşgeldiin. görüşürüz yineeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle :) cok teşekkür ederim sesime kulak verdiniz için :)

      Sil
  2. öz veya üvey farkketmez.. şefkatli olan merhamet duygusunu yitirmemiş her insan iyidir ;) Ayrıca aramıza hoşheldin.. takipçi listeside koysan ya takip edebilsek seni ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin :) cok teşekkür ederim beni eks gecmediginiz için için :)

      Sil
  3. Hoşgeldin Nur.Hayırlı olsun.Konu gayet güzel.Dediklerin doğru.Daha geniş yorumlarda görüşürüz kızım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beni yalnız birakmadiniz :)

      Sil
  4. Bir annenin yerini kimse tutamaz bence. Ne kadar iyi olursa olsun. Gerçek bir anne hiçbir şey yapmasa 9 ay sıkıntı çekmiştir. Bu dahi saygı duyulması gereken bir şeydir bence. Eğer öyle olmasaydı; Rasulullah efendimiz s.a.v. "Cennet annelerin ayakları altındadır" buyurmazdı. Ve Hz. Allah c.c. "anne-babanıza üff bile demeyin" diye emretmezdi.

    Ben anne değilim. Çevreme baktığımda çocuklarla uğraşmanın ne kadar zahmetli ve sıkıcı bir iş olduğunu görüyorum. Ve annemin kıymetini bilmek istiyorum. :)
    Allah c.c. annelerden razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklisiniz fakat bazi anneler olur anne demeye bin sahit gerektirir

      Sil
  5. Hoşgelmişsin Nur :) annesiz olmaktan daha zordur sanırım sadece doğurmakla kalmış bir annesi olan çocuk olmak.. anne aşığı bir evlat olarak iyi bir anne olmak için de gayret ediyorum çünkü tüm çocuklar bunu hakediyor bence sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosbuldum. bu yorumlar icin tesekkurler :)

      Sil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.