20 Ağustos 2016 Cumartesi

Çok Okuyan mı bilir Yoksa Çok Gezen mi

Herkese Merhaba 
Başlıktan da anlaşılacağı gibi bugün ki yazım çok Okuyan mı bilir Yoksa Çok Gezen mi bu soruyu bence herkes kendine biribirine sormuştur. Peki bu sorunun cevabı ne?
Eğer çok Okuyan desem. Okumak toplumu cahil olmak kurtarır. Hani büyüklerimiz der ya oku da büyük adam ol. Sadece okul okumak büyük adamlığı temsil etmez. Kitap okuyarak ansiklopedi karıştırarak da büyük adam olunmaz fakat sizi cahil olmaktan kurtarır.O okuduğumuz kitaplarla dünyanın öbür ucuna ulaşabiliriz. Kitaplar sevgi doludur onlardan öğreneceğimiz çok şey var. Kitaplarda her türlü bilgi bulabiliriz gezmemize gerek kalmaz. Gezgin olmak bir yere kadar . Gezgin okumakla elde edilen bilgileri elde edemez. Kitaplarda yazılan lar silinmez kalıcıdır. Gezgin yazmadığı için hemen unuttur.
Peki çok gezen desem ne olur. Gezmek gezgin olmak başka bir şey gittiğin yerlerin kültürlerini yaşayış biçimlerini görüyorsun. Hayatın sana verdiği şartlarla iç içe oluyorsun. Bir gezgin olmak isterdim bir sırt çantası ile dünyayı gezmek isterdim. İnsanlar okuduklarını unutabilir fakat yazdıklarını unutamaz. Anı olarak kalır. Gezgin her şeyi yerinde ve zamanında görür. Fakat kitaplarda biz ustunden zaman geçtikten sonra görebiliriz. Keşfetmek keşfedileni akıla kazımak bambaşka bir duygudur. 
E öylese hangisi baksanıza kendime bir cevap bile bulamadım. Gezmek ve okumak ne de bambaşka şeyler. Sizce hangisi okumak mı gezmek mi ?
                 
Nur A.



24 yorum:

  1. Bir tutan ondan, bir tutam da diğerinden olmadan o yemeğin tadı da tuzu da noksan olur güzel kızçe :)))))))))))

    YanıtlaSil
  2. İkisini de yapmalı, birini diğerinden ayırmadan... İkisinin de keyfi başka zaten😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi birbirinden farklı şeyler amam birbirine bağlılar :)
      Bloguma uğradığın çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Hem okuyup Hem gezenti biri olduğumdan Ben sıralama olarak söyleyemesemde Bir tık Gezmek derim. Nedenlerime gelince Öğreniyorsun bakıyorsun yakından inceleme şansın olmakla beraber Bir toplum içersine girdiğinde bunuda bilmedim bunuda görmedim demek yerine iki kelam konuşulduğunda burda şu var demek kadar güzel keyifli bir durum yok Kitap sonsuz kitaplara yetişmek onların dünyasında olmak apayrı bir seronomi Herkese göre değişkenlik göstermekte Romantik okuyanlar tarih okuyanlar Vampir sevenler Hepsi ayrı ayrı Tarihi dokulara hepimiz gideriz İkinci kısmı çok zor okudum özgürlük Rengi biraz daha belirğin olursa daha iyi olur nacizhane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desenize işin ustası biliyor bu sorunun cevabını :) hem gezen hem de okuyan biri :)

      Sil
    2. İşin ustası değilde aslında hayatta bir durumlara hiç bir zaman sığınmadım. Param olmadığı zamanlarda bile mutlaka bir şeyler yaparım. Her durumun uygun zamanları olmakla beraber çok araştırdığında bedavayada gezip görebiliyorsun gibi gibi Yada ben aktifim bilemedim....:)

      Sil
  4. Bence de ikisi birden olacak :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabın ağırlığı başkadır gönlümde ama şahsen ikiside olmazsa olmaz.
    Kitaplarda okuduğunu bir nevi yaşamak ister insan.
    Gezmek sadece kültür tanımak değil ki yeni tanıdığın bir ortamın insanıyla tanışmak farklı yaşamlar görmek ve hayat kesitlerine şahit olmak bir çeşit kitap okuma eyleminin devamı gibi birşey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da farklı bir bakış açısı oldukça güzel :)

      Sil
  6. İkisi birden daha iyi galiba:))ama herkesin gezmeye imkanı olamıyor, ben mesela bir yere gidemiyorum hem kedim Bücürük, hem de maddi durumum yok ayıp değil ya...ama gezemeyip bolbol kitap okumak da çok iyi...;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki de her insan gezecek diy bir şey yok :) okuyarakta elde edebilirsiniz her şeyi :)

      Sil
  7. Her ikisini de yapabilirsek muhteşem olur :)

    YanıtlaSil
  8. İkisini de yapan, yani gezen not almasa da mutlaka hafızasına kaydettikleriyle daha çok bilir.Seçim yapamayız bu soruyla ilgili.Demek Yağmur'un doğum günüm için yazdığı posta yorum yapan sendin canım.Female ismini görünce hatırladım.İsim hafızama hiç güvenmem.Sevgiler Female :) Ece teyzen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba evet bendim tekrardan doğum gününüzü kutluyorum :) bloguma uğradığıniz için cok teşekkür ederim :)
      Sevgiler...

      Sil
  9. önce okuycan sona gezcen :) gezerken de yanında kitap olcak. okuyarak gezcen gezerek okuycan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone de mantıklı konuşuyor, bide türkçe konuşuyor, konuşuncada mantığım karışıyor, anlamak için de mantık gerekiyor mantık gerekiyorsa da..... Neyse mantıklı diyelim mantıklı olsun ;)) Bu soruyu ilk okuldayken bi hocamız sormuştu da cevap olarakta çok gezen bilir demişti.. göreceli bişey ;)

      Sil
    2. Bu soru bence cevaplanması zor bir soru dediğin gibi göreceli :)

      Sil
  10. Bence bilmek isteyen bilir. :) Okuyarak da gezerek de farklı şeyler öğreniriz, hepsini yapmak gerek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Yorumunu biraz geç gordum kusura bakma
      Kesinlikle haklisin :) okuyarakta gezerekte farklı şeyler öğreniriz :)
      Sevgiler...

      Sil
  11. İkiside etle tırnak gibi bence biri olmazsa eksik kalır bişiler :) Her ikisinide yapabilmek çok güzel olurdu ama şuan sadece okuyan tarafım :D

    YanıtlaSil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.