31 Ağustos 2016 Çarşamba

Eskişehir Ve Annem

Dünden beri Eskişehirdeyiz. Annemin arkadaşının oğlu evleniyor Mehtap Teyze oğlunu sevmezdim küçükken ,aramızda 5 yaş vardı oğluyla sümüklü derdim ona ama gerçekten sümüklüydü hep hasta olur burnu akardı şimdi diyorum ki acaba haylen sümüklü mü sümüklü evleniyor diye bağırasım geliyor düğünde .  Ben ve annem geldik. Kardeşlerim evde kaldı. Düğün yarın akşam bu akşam kına var.. Annemle biraz dolaşmaya karar verdik. Ah Eskişehir ne de güzel bir ilmişsin sen öyle hayran kaldım sana... Eski diyince eski anılarım gelir aklıma eski dostluluklar eski kan kardeşlikler daha ayağımız sırada oturken yere değmezken şimdi kocaman insanlar olduk. Küçüklüğünü bilirim dediğimiz insanlar olduk....
Annem ilk ve son hayran olduğumum insan. Babamın hep bana seni seviyorum sana güveniyorum sen yaparsın sözleri duymak istemiştim küçükken ... Ama olmadı o lafların iki katını annem verdi bana hiçbir zaman anne demedim anneme o hep seslendiğinde Annem dedim sanki sadece benim annem gibiymiş... Ah şu anneler olmasa dünyanın hali ne olurdu. Annem ben sırf dershaneye gidiyim diye 2 tek bileziğini bozdurdu sırf benim için hep bu aklıma gelince boğazım düğümlenir çünkü elinde olan sadece o 2 tek bilezikti onu da benim için bozdurdu. Annem sadece benim için fedakarlık yapmaz Kardeşlerim icin yapar onlarla genellikle babam ilgilendiği için her ihtiyacıyla.... Şuan da oturduğumuz evi satılığa verdi sırf ben dışarda okuyorum diye. Annem evi satılığa vermesin diye her yere başvurdum burs için artık bakalım hayırlısı.  Annemm.

Elimden geldiği kadar çok fotoğraf çekmeye çalışıyorum. E bazen de Google amca dan yardım alıyorum.
Kitap evine uğruyoruz annem de benim gibi tam bir Kitap kurdu orada kaç saat kaldığımızı hatırlamıyorum. 4 kitap alıp çıkıyoruz.
İlk önce Sarah Jio kitabını okuyacağım ona hayranım :) bir de kitap ayrıcağı aldık Eskişehir yazıyor üstünde çok beğendim. Koleksiyonuma bir tane daha ayıraç geldi. Oturduğumuz cafede başlıyorum okumaya..
Annem şikayetçi oluyor kitap okumama yüzüme bak diyor. Ben de bırakmak zorunda kalıyorum bir sure sonra. Annemle beraber birer Türk kahvesi içip çıkıyoruz. Mehtap teyzelere yol alıyoruz akşam sümüklünün kınası var. Kendinize iyi bakın ailem...

Nur A.


32 yorum:

  1. Üniversiteyi Eskişehir£de okudum.Tam bir genç kenti.Sonra Ankara'ya döndüğümde üzülmüştüm.Geçen yıl tekrar gittik.Çok daha güzel olmuş.Fotolar da çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben de ilk defa gittim ve mükemmel burada okumak isterdim artık mezun olunca ya bartın da ya da Eskişehir de çalışmayı dusunuyorum

      Sil
  2. Galiba Odun Pazarı'ndaki eski evler. Oraya bayılırım. Eskişehir zaten çok şanslı ve Porsuk Nehri ile bambaşkalaşmış bir yer. Porsuk Nehri'ne adını porsuklar yani su samurları vermiş. Şimdi ürediler mi bilmiyorum. Ama yakın zamana kadar hala yoklardı. Eskişehir'e trenle gitmek ayrı bir zevk. Bir de Eskişehir'in simitleri ünlüdür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet orası yani öyle duyduk sinirleri henüz yemedik bakalım belki yrn nasip olur :)

      Sil
    2. Yemek demişken. Çi -böyle yazılıyor- börekleri ve ballı kaymaklı gözlemeleri. Tadarsan bana da söylersin , olur mu?

      Sil
  3. Ha, bu arada; birkaç güne kadar Ankara dışında bir kına ve bir nikah için de biz telaştayız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'de kına ve nikah olacak. Düğün Konya'da. Konya faslı kaldı tabii. İzmir'de kuzenler bir arada olmak harika. En çok Misket havasında coşulacağına eminim :)))))

      Sil
    2. Bakanlık artik :)
      Sümüklünün kinasindayim şuan gayet eğlenceli :) sizlere cvp yazmayı da unutmuyorum

      Sil
  4. Kongre için gitmiştim Eskişehire 2 günde dev bi tur yaptık :D Gerçekten çok güzel bi il :*

    YanıtlaSil
  5. Harika bir anı yazısı olmuş. Kendinden de bir şeyler katmışsın. Çok hoş, annene verdiğin değeri anlayabiliyorum gerçekaten. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Eskişehire hiç gitmedim , tam fotoğraflık bir yermiş . Küçükken tanıdığın insanların evlenmesi çok garip geliyor , senden büyük olsa bile .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam fotoğraflik yer :) kesinlikle sümüklü dediğim insan evleniyor :)

      Sil
  7. Ah Eskisehiir :) annelerimiz iyi ki varlar, keşke anneler ölümsüz olsa <3

    YanıtlaSil
  8. Eskişehir'i ben çok sevmiştim :) Umarım gönlünce olur her şey, bursun da kabul olur :) Annenin ellerinden öpüyorum, anneler fedakardır, sevgi yumağı onlar :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de geçen sene gitmiştim Eskişehir'e. Güzel şehir. Bakmumu müzesine de gitmediyseniz gidin. Odunpazarı'nın orda... Analar birtane... Hakları ödenmez... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel şehir bugün nasip olur inşallah :)
      Kesinlikle annelerin hakkı ödenmez..

      Sil
  10. Annenin yaptıkları için boğazın düğümlenmesin, Küçüğüm... Mesleğini eline alıp da kazanmaya başladığında annen zaten yaptığı fedakarlıkların karşılığını almış olur. Eminim O'na yaraşan bir evlatsındır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu yorum icin :)
      Ben annem için her şeyi yaparım..
      İnşallah ona layık bir evlat olurum :)

      Sil
  11. Anneni tebrik ediyorum, helal olsun diyorum. Çok şanslısın, inşallah evinizi satmanıza gerek kalmaz. Sonradan insan çok pişman oluyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim inşallah burs çıkarsa gerek kalmayacak bakalım artık :)

      Sil
  12. ay ya satılmasın eviniz. burs alırsın zaten 400 lira. sen de okul bitip işe girince annene büssürü şeyler alırsın kiii :) iyi annenin iyi kızı olurmuuuuş :)

    YanıtlaSil
  13. Fotoğraflara bayıldım. Ve anneler... Ne diyordu şair; annemin duası olmasa, yıkılırdı yaslandığım duvarlar ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) evet haklı o şair :) annemmm ya

      Sil
  14. Fotograflar gerçekten güzelmiş :)

    YanıtlaSil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.