24 Ağustos 2016 Çarşamba

Koreli Arkadaşım Jun

Merhaba Ailem
Bugün size Koreli arkadaşımdan bahsetmek istiyorum. Adı Jun üniversite 2.sınıf öğrencisi Kimya Mühendisliği okuyor Güney Kore de yaşıyor. Ve o benim gmail arkadaşım. Yaklaşık 2 senedir konuşuyoruz. O kadar iyi arkadaş olduk ki birbirimize sırlarımızı anlatıyoruz. Turkiye ve Kore arasında saat olarak 6 saat var. Biz birimizle daha fazla  konuşmak için.
Ben sabahları daha erken uyanıyorum. Jun ise geç uyuyor. Günde 8 saat konuşuyoruz. Bana yaşadığı yerin kültürünü anlatıyor biribirimize her gün ne yediysek fotoğraf yoluyoruz gerçekten farklı yemekleri kahvaltıda domuz eti yemeyi çok seviyor :/ . Korenin yemekleri genellikle etli , yumurtalı ve sulu oluyor. 
Junun en sevdiği yemek Bulgogi ve bu yemek korenin ünlü yemeklerinden biri.
Bibimbap bu da ünlü yemeklerinden biri. Fakat Jun'un yumurtaya alerjisi olduğunu için yumurtasız olmasını tercih ediyor.

Bu da oraya ait dondurma ve Jun buna bayılıyor...
O bana biraz Korece öğretti bende ona biraz Türkçe  öğrettim. Birbirimize selam verirken o Türkçe veriyor bende Korece. Birbirimizle İngilizce konuşuyoruz. Bir keresinde görüntülü bile konuştuk tam bir Koreli :) . Türkçede bu 2 kelimeyi çok sevdi. Saat ve deli. :) Hoşuna gittiğini söylüyor. Soylenmesi kolaymış. Size Jun'a ait ve oraya ait bir kaç fotoğraf göstereceğim..




Aslına bakılırsa sadece yabancı arkadaşım Jun değil. Filistinli Japon  arkadaşlarımda var fakat onlarla fazla sıklıkla konuşamıyorum çalışıyorlar zaman buldukça yazıyorlar bana. Dil öğrenmek daima iyidir herkese tavsiye ediyorum . Hı Junla ve diğerleriyle nasıl konuşmaya başladım diye sorarsanız bir sürü mektup arkadaşı siteleri var. Onlara üye oldum. Size de tavsiye ederim... Google aradığınız sürece bir çok site bulabilirsiniz...
Kendinize iyi bakın Küçük ailem yorumlarınızı bekliyorum :)

Nur A.


28 yorum:

  1. ya şu 2. fotodaki bulgogi öğrensene yapsana bize tarifini yazsanaaa severseeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bloguma girebildin ama nasıl ya deep. Öğrenirim alırım ondan tarifini yaparım resmini ve tarifi paylaşırım sizlerle :)

      Sil
    2. ooooo nr a olmuşsuun :)

      Sil
    3. Ya evet düzeltmek istiyorum senden onun için tardim istiyorum dedim ya sana ayarlar ile oynadım şimdi eski haline döndüremiyorum. Belkide onun için kimse ugrayamiyor

      Sil
    4. ya feysten gökhan tekin e sorsanaaa online o.

      Sil
  2. Ben gündüz bir ara senin blogu açmak istedim.Ulaşılamıyor dedi.Merak etmiştim ben de canı sıkılıp sildi mi diye.Neyse ki burdasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba dün biraz blogumun ayarları ile oynadım .. Anladım insanlar bana neden ulaşmadığını :)

      Sil
  3. Ne güzel:) Ama 8 saat mi konuşuyorsunuz? Yorulmuyor musun? Ben kendi yeğenim ya da kızkardeşim bile olsa 5 dakikadan fazla tık-tık-tık yoruluyorum:)))))neyse ki, mecbur olmadıkça, önemli bir şey olmadıkça konuşmuyoruz nette:) Jun'a selam söyle benden, rahmetli babam 52 yılında oralarda savaşmış hem de azbuz değil 2 sene...hatıraları bloğumda duruyor hatta:) var ya ben senin kadar gençken de mektupla yazışma olurdu 'penfriend' denirdi. Tabii o yıllar bilgisayar, internet yok:) cep telefonu yok:) bildiğin mektup yazıp, pullar gönderirdik:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gmaillesiyoruz diye anlık mesajlar gidip gelmiyor whatsapp, line,viber gibi olmuyor. Jun'a sizlerden bhsettim o da sizleri sevdi selamını iletirim ablacim :)

      Sil
    2. Ha pardon ya bunak ben yanlış anladım:) teşekkürler selam getirip götürenler sağolsun:)

      Sil
    3. Estağfurullah ne bunagi :) insanlık hali :)

      Sil
  4. Doğa resimlerinden gözümü alamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insanın tekrar tekrar bkasi geliyor :)

      Sil
  5. Farklı kültürler tanımak güzeldir.

    YanıtlaSil
  6. merhaba :) koreli arkadaşından öğrenecek çok şey var gibi görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Bloguma hoşgeldin :)
      Bencede :)

      Sil
  7. Yabancı kültürlerden arkadaş edinmek ne harika bir şey! Çok sevdim ve de imrendim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle harika bir şey :) isterseniz üye oldum sitelerin isimlerini verebilirim :)

      Sil
    2. Sevinerek bekliyorum :D

      Sil
  8. Ne güzel bir arkadaşlık bu. Dilerim daim olur canım. Bizlerle de paylaştığın için teşekkür ederiz :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlık her yerde ve her zaman güzeldir :)
      Sevgiler...

      Sil
  9. Koreli arkadaş , iyiymiş. Ben pek beceremiyorum böyle yabancılarla konuşmayı , yurtdışında bir dönem yaşamıştık o zaman bile pek konuşmamıştım . Ama bir korelinin yumurtaya alerjisi olması her halde çok kötüdür , benim bildiğim koreliler yumurtayı çok tüketiyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onların yemeklerin neredeyse hepsinin içinde yumurta var. O çok zorlandığını söylüyor :)

      Sil
  10. Bibimbap iyiymiş, nasıl yapılıyor ki acaba, tarifini aldın mı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz alamadım :) alınca kendim yapıp size ileteceğim :)

      Sil
  11. ilk ikiş tarif gelince haberim olsun:) Kore yede kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.