23 Ağustos 2016 Salı

Savaşçı

Merhaba Ailem
Geçen gün kütüphanede gezinirken bir kitap gözüme çarptı. Adı Savaşçı adını görmem ile almam bir oldu. Kitabın arka kapağına bile bakmadan aldım çünkü ismi beni hatırlattı.
Eve gider gitmez okuma başladım. Kitabın konusu psikoloji anlamında tanınmış bir eğitim görevlisi olan bir yazarın hayattan zevk alamayan öğretmen olan Arif Beyin psikolojik yöntemlerle çözüm bulma çabaları konu alan bir kitap.
Kitabın içerisinde sayamayağım kadar söz var bu sözlerin geneli Don Juan na ait. İçersinden bana hitap eden bazı sözleri seçtim bunları sizlerle de paylaşmak isterim.
* Savaşçı sabırla bekler; beklediğini bilir ve ne için beklediğini bilir.
* Savaşçı yaşamına katkıda bulunan her şeye ve herkese teşekkür duygusu besler.
* Savaşçı ait olmaya önem verir ama ait olma tarafından kullanılmaya izin vermez.
Bu kitapdaki sözler gerçekten beni yansıttığı fark ettim. Uğurlu kitabım olarak yanımda taşımak için internet üzeri bir tane sipariş verdim. 
Kütüphane çıkışı bir oyuncakçın önünden geçtim ve aklıma Calimero bana yorum olarak yazdığı yazı gelmişti bana küçükte olsa bir bebek al  adını muz ( sevdiğim kişi ) koy demişti korktuğunda ona sarılırsın demişti bende gidip onun yerine küçük bir ayıcık aldım. Artık korktuğumda konuşmak istediğimde onunla birlikte konuşuyorum dünden beri birlikte uyuyoruz çok iyi geldi tavsiye için teşekkür ederim :)
Görüşmek üzere :) yorumlarını bekliyorum küçük ailem ....

Nur A.

26 yorum:

  1. Bu kitabı görmüştüm yıllar önce. Ama kişisel gelişiyorum tarzı kitapları pek sevmiyorum nedense. Yine de içinde mutlaka işe yarar bilgiler vardır elbet. İstifade edersin inşallah canım. Calimero bacı doğru demiş. İnsan somut bir şey istiyor yanında. O yüzden ben eski eşyalarımı, fincan, tabak, kupa, oyuncak vs. çok severim. Benim hatıralarımı onlar da paylaştı çünkü. Sevgiler canım, günün güzel geçsin hemi ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende fazla sevmem kişisel geliştiren kitapları fakat bu kitap oldukça ilgimi çekti evet eski bir kitap internet bu kitabı bulmak için baya bir aradım sonunda buldum. Hatıralar anılar ne de güzeldir onun sayesinde benimde hatıralarımi hatırlatacak bir oyuncağım oldu :)

      Sil
  2. Canım yaaa ayıcığın çok tatlı:) kitabın ismi tam senlik:) Doğan Cüceloğlu'nu severim tv de sıksık izlerdim ama epeydir görmüyorum daha doğrusu pek tv izlemiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sizin tatliliginiz :) evet kitap tam benlik doğan Cüceloğlu ismini ilk defa duydum kitabi sayesinde kim olduğunu tam olarak bilmiyorum bu güzel yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Youtube'ta onun sohbet videoları vardır, inan dinlemeye doyamazsın. Bir gün evlenip, çocukların olacak aile, ana, baba, çocuk, arkadaşlar...çok yararlı şeyler anlatır...naçizane tavsiye ederim boş zamanın olunca tabii..:)

      Sil
  3. Doğan Cüceloğlu alanında duayendir.O yüzden bu kitaba ön yargılı yaklaşılmaması gerektiğini düşünüyorum.Güzel kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ön yargıyla yaklaşmadım :) direk aldım kitabı :)

      Sil
    2. Senin için demedim canım.Kişisel gelişim kitaplarına uzak duranları kastetmiştim.
      :)Sevgiyle öpüyorum seni :)

      Sil
  4. Keyifli okumalar. Umarım okudukların ruhuna ayna tutar. Ayıcığa bayıldım. Aynı benim yumoşum gibi, çook tatlı :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  5. Kitap fırtına gibi esmişti çıktığında. On yıl oluyor belki daha fazla. Alıp okumuştum. Ama önemsediğim şu; Kitap için çok söylentiler var. Fazlasıyla bir yabancı yazardan alıntı olduğu hakkında. O yazar, Meksika yerlileri arasında yaşamı. Carlos Castenada sanırım o yazar. Yerliler arasında farklı deneyimler yaşamış. Onlar, Savaşçı'da yok. Vurgulama istediğim şu, onlar da olsaydı kitabın yazarı bambaşka olurdu diyenler de vardı o vakitler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa öyle mi başka kişilerin sözlerini kullanmislar :)

      Sil
    2. Alıntı çok fazlaymış dediklerine göre. Bu arada sen zaten blog adınla da belli ki mutlusun. Onu anladım. Ama 23 ne demek anlamadım ? :)

      Sil
    3. 23 mu blog adımda 23 mu yazıyor ? :O

      Sil
  6. İyi ki almışsın, çok değerli bir kitap kendine ait olanı olmayanı çok güzel vurguluyor zaten D.Cüceloğlu alanında en iyisi ben 18 sene önce okudum,çok da yararlandım seninde çok yararlanacağına eminim.(Temel konu savaşçı olabilmek sabır,saygı,emek,hakkaniyet,iyi niyet) ve buna benzer kişisel gelişimim temel taşlarını öğrenmek ve uygulamak.
    İyi okumalar.

    İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET gayet güzel eski bir kitap fakat umrumda değil eski şeyler hep ilgimi çekmiştir :) teşekkür ederim :)

      Sil
  7. ayyyyy muz çok tatlıııı. savaşçı okudum iyiydi. bak bu yazarın, "insan insana", "yeniden insan insana" adlı kitapları çok iyi. o don juan da evet acemi demirci demiş, carlos castaneda adlı yazarın kitabı, don juan da gerçek bir kızılderili, kitabın adı, don juan'ın öğretisi. o da nefis kitap o yazarın bir de "ixtlan yolculuğu" var çok iyi kitap :) carlos castaneda ilginç biri. çok ilginç yaşamı var. çok gizemli :) baak sen freedom fighter'sın ingilizce, burdaki savaşçı ise "warrior" :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayy bu adamla ilgili çok şey biliyorsun :) internetten biraz baktım YouTube den konuşmalarına programlarını inceledim 45 50 yaşında bir insan fakat bildiği çok şey var ...

      Sil
  8. Doğan Cüleloğlu, Türkiyede henüz tanınmazken eşimin çalıştığı fabrika çalışanlarına seminer vermişti, ve bilin bakalım ne olmuştu? Tek not alan dinleyici bil bakalım kimdi? Tabii ki ben. İNsan insana, Savaşçı, Yeniden İnsan İnsana, Başarıya götüren aile kitapları kütüphanemin en müstesna köşesinde hüküm sürmekteler. Tavsiyem işe yaradıysa çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size nasıl teşekkür etsem bilemedim :) ama çok teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Merhaba canım iadeyi ziyarete geldim cok tatlı bir blogun varmıs takipteyim :)

    YanıtlaSil
  10. Bu kitabı okurken işimden istifa etmeye karar vermiştim :) Doğan Cüceloğlu'nu çok severim.

    YanıtlaSil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.