29 Ağustos 2016 Pazartesi

Tatlıcı Çocuk

Merhaba Ailem
Dün evde oturmaktan bunaldığım için arkadaşımla sinemaya gitmeye karar verdik. Diyarbakır da pek fazla sadece sinema yeri yok  AVM lerde genellikle mevcut. Arkadaşım M ile yürüyerek gitmeyi tercih ettik. Yolda bir tatlıcı çocuk gördük birden ayağı kaydı , düştü tatlıların hepsi yere düştü ve kırıldı. Benle arkadaşım üzüldük tabi para verdik. Önce kabul etmedi sonra aldı çok güzel mavi gözleri vardı. 

Sinema çıkışı saat 18.00 gibi eve gitmek için tekrar yürümeyi tercih ettik. Uzaktan tatlıcı çocuğu gördük. M dediki Nur baksana bu öğlen gördüğümüz  çocuk değil mi ? Ben iyice bakınca mavi gözlü çocuk olduğunu gördüm. Fakat biz uzakta olduğumuz için görmedi bizi. Aynı şekilde yere düştü biz M ile şok olduk anladık ki oyun oynamış insanların vicdanlarıyla oynayarak para kazanmaya çalışıyor resmen ben kendimden utandım 10 yaşındaki bir çocuk böyle bir oyunu nasıl oynayabilir bi de kendini çok kötü yere atıyor sonra kolum acıyor diyor bize yaptığı şeyin aynısını başkalarına da yaptı.
Biz M ile ya polisi arayacaktık ya da biz de oyun oynayacaktık polisi aramaya gönlümüz razı olmadı. Ben ve M çocuğa sağlıkçı olduğumuzu söyleyecektik. Çocuk yerde kıvranırken yaşlı ton ton bir teyze çocuğa para vermeye çalışıyor bu sefer  çocuğun etrafı daha kalabalık M teyzeye parayı cebine koymasını söyledi. Ben çocuğa sağlıkçı olduğumu ve koluna bakmak istediğimi söyledim çocuk önce izin vermedi iyiyim dedi ben ısrar edince kalktı yerinden iyiyim diye sonradan fark ettim tatlıları bayat ben nasıl da fark edemedim ilk gördüğümde sonra çocuğun kulağına eğer seni bir daha insanları kandırdığı görürsem seni polise veririz. Çocuk oradan uzaklaştı. Bizde M ile eve döndük. Yetişkin insanları geçtim bir çocuk nasıl insanları kaldırabilir yazık hemde çok yazık....

Ailem bugün baktım da eskisi gibi yorumlar gelmiyor ve bir takipçi beni takip etmekten vaz geçmiş bunu görünce üzüldüm benim yazdıklarım insanlar beğenmiyor gibi geliyor sizce de öyle mi ?

Nur A.

28 yorum:

  1. Bence takipçi sayısına takılma.Sadece yaz yaz yaz.Gelen seninle gelir zaten :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece uzulmustum takip etmek zorunluluğu kimsenin fakat edipte sonra vazgeçmesi açıkçası biraz üzülmemesi sebep oldu. Haklisiniz gelen gelir hep sizin gibi güzel insanlar gelsin blogumu ziyarette teşekkür ederim
      Sevgiler...

      Sil
  2. Çok garip o yaşta bir çocuğun öyle yapması. Ama ona bunu yapmayı kim gözterdi yada kim zorladı asıl soru bu olmalı sanırım , yoksa küçük bir çocuk böyle birşey neden yapsın . Çok üzücü ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle
      bir büyük onu yönlendirmeden yapamaz bu cocuk. Onu daha anlamış değilim

      Sil
  3. Şoke oldum ya! Ne kadar safmışım, okurken "Ay yazık, ne iyi etmişler, Allah razı olsun" filan diye düşünüyordum ki, gerisini okuyunca....:( of ya insanı o yaşta üçkağıtçılığa itenlere lanet olsun...belki kendi dürüst bir çocuktu tüm çocuklar gibi ama şartlar, çevre, ana, babası dürüst olmazsa olmuyor:(
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belkide aile onu bu olaya itirmese bu çocuk onu yapmayacaktı biz gorunce şok olduk ...
      Sevgiler ablacımm ..

      Sil
  4. bak sen yaaaa numaracıyaa. bunu yazdığın iyi oldu bak. roman gibi bir macera bu valla :) takipçi sayısı üzülmeee alış bunlaraa. belki de blogunu kapatmıştır. sen çok güzel yazıyosun ki ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Depi :)
      Senin sayende geliştim :)
      İnsanları anlamak cok zor
      Çocuklardan bile korkar oldum

      Sil
  5. Bu olaya ben de tanık olmuştum. Beşevler'deki metro girişinde. Yer dökülmüş tezgahta satılan bir tatlı türü ve başında üzüntüyle oturan bir on dört, on beşlik çocuk. Ama gözleri mavi değildi :))) O çocuğun tatlıları toplamayıp kederli şekilde oturması dikkatimi çekti. Bir köşeden biraz izledim. Sen ve arkadaşının verdiği tepkiler geldi. Paralar da. Olayı anladım.

    Takibe başlayıp sonra bırakmak buraların bir gerçekliği. Aradığını bulamamış olabilir. Konulardan haz etmemiştir belki. Ben de sıkça rastlıyorum takip sayısındaki değişkenliğe. Kendileri bilir :)

    YanıtlaSil
  6. O mavi gözlü haytayı değil, ona bu numaraları öğreten yaratıkları polise vermek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle biz etrafa baktık onu gozleyn biri yoktu ya da biz goremedik..

      Sil
  7. Bak sen yaaa... Ne numaralar var millette... Öğretmişlerdir çocuğa... Yazık, çok yazık:(( Üzülme her bloga başlayan ilk dönem senin yaşadıklarını yaşıyor... Takipçi sayısı önemli değil desek de insanı motive ediyor:) Ama takılma;) Şöyle söliyim sana benim yayınladıklarımı görüntüleyen sayısı takipçi sayımdan daha az oluyor genelde:) O yüzden aslında hiçbir önemi yok;) Yani takipçi sayısıyla okunma sayısı doğru orantılı değil:) Moralini bozma yazmaya devam... Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne numaralar
      Haklisin kimin okuduğuna bakacam kimin takip ettiğine değil :)
      Teşekkür ederim....

      Sil
  8. Genelde İstanbulda Ayakkabı boyalarını yerlere duvarlara sağa sola atıyorlar Çocuklar ağlama numarası yapıp yine buna benzer şekilde dolandırıcılık yapmaktalar. Şaşırmadım bile okurken
    Bu aralar hepimizde biraz motivasyon ihtiyacı var sanırım. Bana başka versiyon vurdu sana ise bu versiyon Hepimiz farklı olayları yazıyoruz. Belki içine sinmeye bilir belki yakın gelmemiş olabilir. Değişkenlik gösteren durumlar Gelene Hoş geldin Gidene Güle güle ne yapalım moralini böyle bir durum için Bozma Senn bana Moral verdin bende sana :))) Benimde gidiyor geliyor Can sağlığı böyle düşün Üzme tatlı canını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay baksana başka numaraları bile varmış insanların
      Biri gider diğeri gelir siz olun siz gelin hep seni sizi çok seviyorum :))

      Sil
  9. Biz blogunu takip ediyoruz, sen yaz şirine :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beni ilk yazımdan beri yalnız bırakmadığın ve bırakmadığınız için :)
      Cok seviyorum seni hepinizi :)

      Sil
  10. Hille yapan insanlar,çocuktu aynı zaman da.
    Ne yazık ki çocukken öğrenilen davranışlar bunlar.
    Çocuk masum kalabilmeği bilmez ki, biz ona masum olmayı öğretiriz...!

    YanıtlaSil
  11. İnsan ardı ardına farklı sebeplerden de üzülebiliyormuş. Bu anlattıklarınla bir kez daha yaşamış oldum bunu.
    Paylaştıkların bence çok güzel. Zaten beğenen gelir beğenmeyen kendisi bilir :) Takipçi sayısına takılma. Bende dün fark ettim, bloğumu takip edenlerden biri görünmüyor. Belki gizli takibe almıştır , belki bloğunu kapatmıştır. Önemli değil. Senin önceliğin paylaşmak olsun okiş ;)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  12. maalesef böyle insanlar böyle çocuklar yetiştiriyorlar ne yazıkki :(
    Ben daha çok yeniyim blogda ve daha bir üzleyicim bile yok ben hiç üzülmüyorum beni de takip edenler yazdığım hikayeleri okuyanlar çıkacaktır elbet diyorum.
    Boşver takılma böyle şeylere :) sevgilerle...

    YanıtlaSil
  13. Yaptığı yada yaptıkları çok kötü bir şey tamam kabul ediyorum. Hiç bir mazeret de kabul edilemez. Çünkü Yalancılık ve sahtekarlık başka hiç bir şeye benzemez.

    Eğer sen o çocuk yere düşmeseydi(Kendini yere atmasaydı) görecek miydin? Dikkatini o yöne çevirebilecek miydin? O çocuk kaybolmuşluğun içinde yapayalnız. Gözükmüyor ve farkedilmiyor. Görünmek için ise bir şeyler yapıyor. Ama yine diyorum yaptığı tabi ki hiç doğru değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle....
      Ama yaptığı şey kesinlikle doğru değil.
      Eğer bana gelip acım paraya ihtiyacım var deseydi yinede yardımcı olurdum ona

      Sil
  14. Nasıl bir dünyada yaşıyoruz, artık karar veremiyorum... Farkındalığımızı artırmamız lazım. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bende anlamıyorum
      Bloguma hoşgeldin :)

      Sil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.