16 Eylül 2016 Cuma

Fırat Nehri (Gezi yazısı #2)

Her  haykırmak istesem sessiz kimsenin olmadığı yerleri tercih ederim. Fırat nehri gibi.
Fırat nehri etrafında köyler bulunduran bir yer. Yaşayan insanlar ekinini,meyve,sebze gibi mevsimlik erzaklarınını kendileri yetişriyor. İşin ilginç tarafı  hiç bir şey almıyorlar ,hepsinin üretimi kendilerine ait.. 



Her sene 1 kere olsa da gideriz. Babamın askerlik arkadaşı orada otuyor. Biz onlara bir hediyelik eşya getirsek onlar 2 haftalık sebze meyve , peynir ihtiyacımızı gideriyorlar. Biz mahçup kalıyoruz onlara karşı gerek yok dememize rağmen utanıyoruz biz ne getirdik onlar ne verdi diye... Çok misafir perver insanlar sizleri ayakta karşılayıp arabaya kadar yolcu eden insanlar. 
Eğer bir gün yolunuz düşerse mutlaka uğrayın :)
 Gitmeye yakın yağmur bastırdı. Yolumuzu goremeyecek kadar cok şükur kazasız belasız eve geldik...
Kısa bir yazı oldu çünkü pek fazla bir şey yapmadık yapamadık akşama doğru bir nehre gittik sadece..








Nur A.




20 yorum:

  1. Fırat, adına yazılan şarkı ve şiirleri hak ediyor. Bu yıl ben de gittim Fırat'ın dolandığı yerlere, Anadolu'ya hayat, güzellik taşıyor. İnsanı da bambaşka gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. O kadar güzel görünüyor ki ben de gitmek istiyorum *-* Gitme ihtimalimiz varsa bile seneye yaz tatilini beklemek zorunda kalmak ne acı >_<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık seneye :) eylül ayının ilk yağmurunu gorduk artık :)

      Sil

  3. Erzincan, Muş, Erzurum, Ağrı, Iğdır'ı gördüm doğuda. Doğudaki böylesi güzel doğa Karadeniz'i kıskandırır. Böylesi delice akan nehirler, krater gölleri Ege'de de yok başka bölgelerde de yok. Doğa aslında doğuda. Kimseler bilmiyor, bellenilmiş bir Eğe var bu yüzden de oralar yani batı bitiriliyor; ama doğu bakir kalıyor kimselerin bilmediği gizli güzellikleri içinde.

    Hakkarili bir tiyatrocu Hakkari’de bir film çekmiş. Oradaki bir şelalede. Herkes tanıtımını izlesin bu filmin ora doğası hakkında zerre de olsa fikir sahibi olmak için. Bozulmamış doğa, bloksuz, hava kirliliği olmayan, çöp atıklarının dağlar oluşturmadığı bomboş ovalar, vadiler, meralar, kıvrılarak –her yanda akan çağıl çağıl sular, başı karlı yani su depolu dağlar, bin bir tür çiçek, ot, bitki hatta Ege'deki bazı kuş türleri orada. Leylekler dahi buralarda gözükmezken orada her ağaçta, elektrik direğinde. Dağ derseniz buralarda zaten yok görkemlisinden, tepeler dışında. Buralarda dağ niyetine kalanlar da taş ocağı ya da yazlık site olarak heba olduklarından sadece Kavaklıdere ya da Kocatepe gibi mahalle adlarında kalmışlar. Kendileri gitmiş dağ kalmamış; ama adları mahalle adlarında kalmış.

    Fırat da kolu Murat da öyle görkemli ki. Oraları görmeyen kimseler ille “Karadeniz, İlle Akdeniz İlle Ege” diye yaygara koparmasınlar asla. Çünkü bu yaygaralar, adı anılan yerlere zarar verirken göz ardı edilen doğu ve alabildiğine zenginlik dolu güzellikleri boşalarak bakir kalıyor. Tabii bunda zihniyet, anlayış, yaklaşım, alışkanlıklar, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel başka pek çok etken de mevcut. Ama artık –bitmiş batının değil bakir doğunun güzelliklerinin anlatılması vakti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ne güzelde anlamışsın öyle buralarda keşfedilmemiş o kadar yerler var ki bazen görüyorum burasi nasıl olurda buraya ait olur diye ama insanlar buraları kötü biliyor..
      Her yerin güzelliği olduğu kadar çirkinliği var bu her yer için geçerli...
      Buralar buram buram Anadolu kokar geçmiş kokar pek nadir modern yerler vardır...

      Sil
  4. Harika bir yer.. Bana da lazım böyle bir yer :))

    YanıtlaSil
  5. sölediklerin de fotolar da ne güzel. fırat görmedim ama bu fotolardaki o nehri görcem bir gün mutlaka :) ne zaman gidiyoon :) haftasonu muuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ..
      Eveeeet pazar günü gidiyorum bugün alışverişe çıktım yrnda eşyalarımı toplayacam pazar sabahı da yola çıkıyoruz :)

      Sil
  6. Anadolu'nun doğusu batısı fark etmez misafirperverlikte :)

    YanıtlaSil
  7. Burada nefesin kesilene kadar koşucaksın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben denedim fakat buğdaylar hep ayağıma dolandı

      Sil
  8. Ne kadar samimi fotoğraflar.. Umarım bir gün benimde yolum düşer de bende biraz samimi dururum :)

    YanıtlaSil
  9. Süpermiş hele o saçlar ne öyle harikaa:))

    YanıtlaSil
  10. Fotoğraflar çok güzel canım, baba dostu deriz ve bir ömür sürer gider:))

    YanıtlaSil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.