29 Eylül 2016 Perşembe

Her Şeyi Anlıyorum

Merhaba blog ailem 
Malatyadaki ikinci haftam günler  ne de çabuk  geçiyor öyle.
Ah şu  büyükler üniversiteyi kazanınca rahatlarsın derlerdi bana hani nerede üniversitede daha fazla çalışmak  gerekiyor onu anladım  2.haftamız ve ben  ders çalışmaya başladım  bile.
Geceler geçmez  oldu. Akşamları  o kadar  yorgun oluyorum ki saat erken olduğu  için  uyuyamiyorum. Annemi daha az arıyorum  çünkü  bütün  günüm  okulda geçiyor sabah  06.30 kalkıyorum 11.30 gibi  uyuyorum. Gerçekten  yorucu günler  geçiriyorum.  
Aslına  bakarsanız  herşeyi daha iyi anlıyorum  neyin ne olduğunu  kimin ne olduğunu.
Yan odada benim gibi matematik  öğretmenliği  okuyan biri var 3.sınıf  bana sadece üç  şey dedi
1.  Ders zamanı  en önde  otur
2.  Kimseyle  arkadaşlık  kurma
3. Herkese selam verme


Neden bunları  dediğini  tek tek açıkladı. Gerekirse benimle takıl  ama kimseye  güvenme . Kesinlikle haklı  olduğunu  düşünüyorum. Tecrübeli insan olduğunu  düşünüyorum sonuçta 3.sınıf Allah bizi iyilerle karşılaştırsın...

Ben özgürlüğün sadece gezip  tozmak olduğunu  sanıyordum çünkü  yıllar  boyunca hep kısıtlandım kız  olduğum  için ama asıl  özgürlük neymiş onu anladım 
Özgürlük  doğruyu  olanı  seçme  ve bulmakmış, özgürlük  tek başına  yaşam  verme savaşıymış, özgürlük  arkadaşlarını  ve Dostluklarını seçebilmekmiş, özgürlük  iyiyi kötüyü  ayırabilmekmiş, özgürlük  eşitlik, adaletmiş. 

Özgürlük  kelimesini sadece bir anlam yüklemek  bencillik olmuş  gibi hissediyorum. Aslına  bakarsanız insan  tek başına  olunca  her şey  yerli yerine oturuyor.
Devlet yine biz birinci sınıflara iyi haber verdi. Kyk bursunu 3 ay peşin  verecekmiş. 1.200 çok  şükür  ders kitaplarımı alabilecek kadar param olacak. Allahım  yine beni zor durumda bırakmadı. 
Bakalım  bu şehir  bana daha neler öğrenetecek neler verecek bana neler alacak benden
                               Malatya bana iyi davran  !!!!!
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.

26 yorum:

  1. Birinci yılın ilk dönemi zor olur hep, sonra alışır seversin :) Hayırlısı olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Dikkati çabuk dağılan biri olarak ben de üniversitedeyken en önde oturmayı tercih ederdim.Kolaylıklar olsun...

    YanıtlaSil
  3. İşte şimdi büyümeye başladın Savaşçı :)))

    YanıtlaSil
  4. Hakkında hayırlısı olsun. Kardeşimin de üniversitede ilk yılı :) Umarım hayallerinize giden yolda engellere takılmazsınız <3

    YanıtlaSil
  5. Umarım ilerleyen zamanlarda zaman su gibi akıp gider de ailene kavuşursun :)

    YanıtlaSil
  6. ilk yıl yahu tabi zorlanacaksın takma kafana :)

    YanıtlaSil
  7. Sen yine de fazla yargılı olma insanlara karşı. Ben 2. sınıfım ama hazırlıkla 3 sene geçirdim okulumda. Kimseye güvenemediğim zamanlar oldu, birlikte takıldığım insanlardan hiç de hoş olmayan tavırlar gördüm. Evet, kime güveneceğin belli olmuyor ama kendini kapatarak da bir yere varılmıyor. Sen yine açık ol ama mantığı da bi kenara atma, iki kere düşün öyle hareket et. :) Bunlar aynı zamanda kendime söylediğim sözler. :) Ortama uyum sağla ama özünü de yitirme. Öğüt gibi oldu sözlerim, öğütten pek de hoşlanmam ama söylemeden de edemedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklisin :) öğüt vermek değil ki sen sadece bana ne yapmam gerekeni soyledin :)

      Sil
  8. Ders dışında şeyler öğrenmeye başlamak... Ne güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bu arada bisiklet ve japon topluluguna katildim :)

      Sil
  9. ilk yıl alışman zaman alacak. ama güzel bir tecrübe, ayaklarının üzerinde tek başına durmayı öğreneceksin... sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Ama kimseyle arkadaş olmadan nasıl olucak, bence muhakkak iyi birileri olucaktır , inşallah iyilerle karşılaşırsın ^^
    Herkesin özgürlük algısı farklı ama bana kalırsa özgürlük ruhla alakalı birşey , fiziki bir olgu değil bence , inşallah sen çok iyi bir öğretmen olup , onları ruhları özgür bireyler yaparsın ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Hadi bakalım hayırlısı.Bu daha başlangıç. Zamanla her şey daha güzel olacak. Beni yanlış anlamanı istemem ama kimseye güvenemezsen nasıl özgür olacaksın ki! Sana bunu söyleyen kişiye nasıl güveneceksin ya da niye güvenesin o zaman? Güven zaman için de oluşan bir şey. Adın üstünde sen Özgürlük Savaşçısısın. Bir abla olarak sana diyebileceğim yüreğinin sesini dinle herkesten kaçmaktansa onlara temkinli yaklaş zaten zaman için de kime güvenip kime güvenemeyeceğini yüreğin söyler sana 😊. Sevgilerimle 💖💖

      Sil
  11. sevindim yaaa her şey yolunda gözüküyor. sen de çalışkan bir öğrencisin yaa maşallah :) bir de sen hep doğruyu düşünüp bulabilen birisin ki yaa ne güzeeel :) bir de esra vardı ya onu unutmasanaa, bak yine öğüt istiyor yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim . Emek veren herkes yapar :) ah tabi bakarım ona şimdi

      Sil
  12. Bir süre gelemedim yoğunluk misafirler gündem derken ancak:))
    İkinci dönem de oralı gibi olursun artık:) emeklerinin karşılığı başarılar olarak dönecek sana sevgiler canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah öyle mi bende diyorum nerden benim ablam :)) inşallah öyle olur :)

      Sil

Minik Ailem
Sizin bana yaptığınız her yorum düşünce benim için çok önemli :)
Sevgi ve saygılarımla
Nur A.